משרד אדריכלים ועיצוב פנים שחר פרנס

תכנון בתים

תכנון בתים הוא תהליך ארוך-טווח ומורכב ביותר. הוא מתחיל בבירור הבנות ושאיפות הדיירים העתידיים ומסתיים בגימור הסופי ביותר, כאשר אנשי המקצוע המעורבים בתכנון – האדריכל ומעצב הפנים – מלווים את התהליך באופן צמוד.

כמה פרמטרים חשובים בתכנון בתים פרטיים

בשחר פרנס משרד אדריכלים, אנשי מקצוע ממגוון תחומים שונים מתכנון ערים ועד עיצוב פנים בתים פרטיים ילוו אתכם בכל שלב של פרויקט תכנון הבית ויפקחו על התנהלות העבודה עד לשלמות.

בתהליך תכנון בתים קיימים מספר שלבים:

  • פגישה עם אדריכל/מעצב תכנון בתים פרטיים – פגישה זו היא למטרת היכרות ותיאום ציפיות. כדאי כבר בשלב זה לבחון כימיה טובה עם אנשי הצוות, שכן אלו הולכים ללוות אותנו לאורך כל הפרויקט וננהל עמם שיח מתמיד וחשוב שנחוש עמם בנוח. בשיחה ישתף הלקוח על הצרכים והרצונות שלו והאדריכל והמעצב ישתפו על שיטות ומגבלות העבודה שלהם בהתאם לתנאי הסביבה והחוק. נעלה יחד לשאלה מהן המטרות של הבית המתוכנן ועל אילו צרכים הוא עונה. לבסוף, נעלה לדיון את גבולות התקציב בקווים כלליים עבור הפרויקט.
  • הצעת מחיר – על בסיס תיאום הציפיות יתחילו לאמוד אנשי משרד האדריכלות את כמות ואיכות העבודה ויגישו הצעת מחיר בהתאם. זוהי למעשה המשימה הראשונה שיבצעו עבורך אנשי הצוות וממנה תוכלו ללמוד הרבה על אופי ההתנהלות והרצינות. מדובר במסמך רשמי בו יפורטו כל שלבי העבודה בפרויקט והסכומים המפורטים הנדרשים בכל שלב ומתי ישולמו.
  • הגדרת יעדים – לאחר שתאושר הצעת המחיר, נתחיל לפרק אותה לגורמים ולהגדיר אומדן תקציבי.
  • גיבוש פרוגרמה – לאחר שיגיש הלקוח את תכניות האתר והמדידות הרלוונטיות בצירוף לתיעוד המבנה, אם כבר קיים ועובר חידוש, לבחינת המגבלות והמצב הקיים, נתשאל בפירוט את הלקוח על הפונקציות בהן הוא מצפה לעשות שימוש בבית החדש, החללים הנדרשים וגודלם היחסי ונלמד את הסגנון המועדף על הלקוח ונסייע לו להגדיר למה הוא זקוק וכיצד ליישם זאת.
  • הצעת חלופות תכנוניות וגיבוש העיצוב – בהתאם למגבלות הקיימות, נציע מספר חלופות אפשריות למימוש צרכי הלקוח וניתן לו לבחור מתוכן. בהתאם לבחירותיו נוכל להתחיל להבנות שפה עיצובית לפרויקט. כלומר, נתרגם את הצרכים והשאיפות לחומרים, פרקטיקות ואלמנטים שניישם בתכנון הבית.
  • אישור תכנית – ובחירת קבלן תכנון בתים פרטיים, ואנשי מקצוע נוספים – בשלב זה, לאחר שגיבשנו תכנית תכנון בתים אדריכלית לחלוקת החללים, אופי הריהוט והשימושים והתנועה במרחב, נבקש את אישור הלקוח ונבנה את תכנית התשלום. כעת נוכל להציע מכרז לקבלנים ונבחר את אנשי המקצוע המתאימים ביותר לצרכים שאנו מבקשים ליישם – אינסטלטורים, חשמלאים, נגרים, מסגרים, מתקיני מערכות שונות ועוד. במהלך הפרויקט נעקוב אחרי כל שלבי עבודתם כדי לוודא שהם בהתאם לכל הדרישות שהגינו.
  • בחירת חומרים – כעת, משכבר בחרנו את אנשי הצוות תכנון בתים פרטיים ליישום התכנית המאושרת, נוכל להתחיל לבחור את החומרים שישמשו אותנו בפרויקט באופן הטוב ביותר. מחיפוי, ריצוף וכלים סניטריים ועד גופי תאורה ואביזרי סטיילינג. מעצב הפנים של המשרד ילווה את הלקוח לחנויות השונות ויסייע לו להבין למה בדיוק הוא זקוק ולהתאים את החפצים יחד לפי הקו העיצובי שבחרתם.

למידע נוסף אודות עיצוב ותכנון בתים פנו אלינו באמצעות הטופס ונחזור בהקדם