משרד אדריכלים ועיצוב פנים שחר פרנס

כל מה שרציתם לדעת על אדריכלות ועיצוב פנים

כל מה שרציתם לדעת על אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלים ומעצבי פנים מגיעים מאותו תחום ומחזיקים בכלים מקצועיים דומים. עם זאת, קיימים גם הבדלים בין שירותי אדריכלים ומעצבי פנים וכדאי להכיר אותם

היכרות עם ההבדלים בין סוגי השירותים יכולה לסייע ללקוחות פרטיים ועסקיים שרוצים לעצב מחדש דירה, לבנות בית או להקים נכס מסחרי. בסופו של דבר, השאיפה היא לערב את אנשי המקצוע בשלבים הראשונים של הפרויקט וכך להבטיח עמידה בלוח זמנים ובמסגרת התקציב כפי שנקבעה מראש.

מאפיינים של אדריכלות

אדריכלות מביאה לידי ביטוי את אמנות הבנייה. כתוצאה מכך, אדריכל נדרש לעסוק בתכנון ועיצוב חללים ולהכיר עקרונות מנחים של הנדסת בניין. העיסוק בחלל ומרחב מחייב את האדריכלים להתייחס לסביבה, לפרטים הקטנים ולחזון של הלקוח. במובן מסוים, אדריכלים בוחנים את הפרויקט בפרספקטיבה רחבה והם יכולים גם לברר לגבי היתכנות שלו. בנוסף, תחום האדריכלות רחב ויש כאלה שמשלבים את ההסמכה שלהם עם עיצוב פנים, עיצוב גינות, הנדסה, פיקוח בניה ועוד.

מאפיינים של עיצוב פנים

עיצוב פנים מתייחס מטבע הדברים רק למה שקורה בתוך חלל הפנים של הדירה, הבית, הנכס או המשרד. במסגרת עיצוב מן הסוג הזה בודקים מה תהיה הדרך הנכונה להפיק תועלת גבוהה יותר מחלל הפנים וכיצד לשלב בין הרהיטים והאלמנטים הדקורטיביים. כמו כן, השאיפה העיקרית בין עיצוב פנים היא להשיג יתרונות פונקציונאליים ואסתטיים: היתרונות הפונקציונאליים קובעים כיצד ניתן יהיה להתנהג ולהתנהל בתוך חלל הפנים, בעוד היתרונות האסתטיים ישפיעו על הרושם הראשוני ועל החזות הדקורטיבית.

הקשר בין עיצוב בתים ואדריכלות

עיצוב בתים ואדריכלות הם שני שירותים שניתנים בדרך כלל על ידי אותו גורם. ריכוז שירותי אדריכלות ועיצוב פנים מול משרד אחד מאפשר חיסכון בהוצאות, מקל על עמידה בלוח זמנים ועוזר לתאם שיתופי פעולה בין קבלנים ואנשי מקצוע. הבעיה היא שמבחינת אנשים פרטיים, הקשר בין עיצוב בתים ואדריכלות לא תמיד ברור. הפתרון הוא לערב אדריכלים בשלב התכנון של פרויקט בניה או שיפוצים ולשאול גם על מאפיינים מובהקים של עיצוב פנים כדי למנוע הפתעות של הרגע האחרון.

עיצוב פנים ואדריכלות של מבנים מסחריים

מי שרוצה להכיר לעומק את הנושא של אדריכלות ועיצוב פנים צריך לקחת בחשבון את התחום הספציפי של מבנים מסחריים. כאן מתכננים מבינים לפי אופי ההתמחות, סוג המסחר וההגבלות העירוניות. בעוד בבתים פרטיים למשל החזון של הלקוח הוא זה שמתווה את הדרך וקובע את המאפיינים הדקורטיביים, בעיצוב ואדריכלות של מבנים מסחריים יש גם שיקולי בטיחות, עלות-תועלת ומגבלות רגולטוריות.

במשרד "שחר פרנס אדריכלים" מזמינים אותך להיכנס לתוך העולם של אדריכלות ועיצוב פנים עם אנשי המקצוע המובילים בישראל. נשמח ללוות אותך בשלבים שונים של הפרויקט ולאחר השארת פרטים באתר גם נוכל לתאם מולך פגישת היכרות.